Tuesday, September 14, 2010

Mimpi apakah ini?




Saya ada termimpi..

Saya berada di satu kawasan kubu bersama sekelompok manusia, lalu kubu itu diserang oleh musuh yang amat ramai. Pada mulanya saya mencapai satu tombak yg bersaiz biasa sebagai senjata, melihatkan musuh sudah mulai memenuhi kawasan kubu, saya buang tombak tersebut dan mencapai satu lagi tombak yg lebih panjang..amat panjang, seperti galah. Saya fikir saya mampu gunakan tombak panjang itu untuk memukul musuh dengan jarak yg lebih jauh. Saya melihat musuh hanyalah mengunakan pisau yang kecil dan pendek. Saya berteriak, "Allahu akbar! Allahu akbar!", sambil melibas tombak yang ada pada saya kearah musuh. Walaubagaimana pun, ia tidak mampu menghalang kemaraan musuh. Akhirnya saya ditikam oleh musuh dengan pisau kecil itu bertubi-tubi. Dalam hati saya berkata,"mungkin inilah syahidku". Dibibir mula melafaz kalimah," La ilaha ilallah!."..Lepas tu terus terjaga. 

Mimpi ni membuatkan saya termenung sejenak.

No comments: